Felgyorsult a világ, digitális társadalomban élünk, ahol azok tudnak igazán érvényesülni, akik gyorsan reagálnak a változásokra és hatékonyan használják ki a modern technológiák adta lehetőségeket. A vállalkozói szférára ez különösen igaz, de lényegében az élet bármely területén lépéselőnybe kerülnek azok, akik időben kapcsolnak és cselekednek.

Az online életmód magával hozta a mobil eszközök megjelenését és fejlődését. Ma már az okostelefonunkkal fekszünk és kelünk, intézkedünk, megoldunk, letöltünk és feltöltünk. A multifunkciós “társ” biztosítja, hogy egy pillanat alatt értesüljünk a legfrissebb hírekről, információkról és egy gombnyomással elintézhetünk szinte bármit. Ennek sok előnye van, hiszen így rengeteg időt, pénzt, energiát spórolunk és bárhol, bármikor hozzáférhetünk adatainkhoz.

Lényegében mi is az, ami mindezt megvalósítja számunkra? Nem más, mint az automatizáció. Nézzük példának az adóbevallást:

Hosszú évekig papíroztunk, illetve a könyvelők töltöttek vele napokat, heteket, aztán aláírás, postázás, tárolás. Ma már egy kattintás az Elfogadom gombra és kész, nincs több dolgunk vele. Mennyivel egyszerűbb és gyorsabb, nem igaz!? Arról nem is beszélve, hogy maga a hatóság készíti el a tervezetet, pontosabban a rendelkezésére álló adatok alapján az erre lefejlesztett rendszer automatikusan elkészíti azt, amit a regisztrálók könnyedén ellenőrizhetnek az online felületen.

Ez a fejlődés 2017-re bizony elérkezett a HACCP naplózásban is. Gondolta volna, hogy egyszer eljön az a világ, amikor a kötelező HACCP naplók másodpercek alatt elkészülnek? Most itt van ez a világ és a papír használata hamarosan ezen a területen is teljesen a múltba vész.